اخبــار و اطــلــاعات جهان را با ما پــیگیـری کنید
کوپلینگ لاستیکی و ویژگی های آن

کوپلینگ لاستیکی و ویژگی های آن

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست اخبار | چهارشنبه 11 بهمن 1402 در ساعت 0 : 0 دقیقه |

با صنعتی شدن زندگی امروزی استفاده از لوازم تجهیزات مختلف دارای موتور بسیار رواج پیدا کرده است. برای انتقال نیرو به دیگر قطعات نیز باید از موتور استفاده شود. برای این که تجهیزات بتوانند انتقال نیرو را انجام دهند ، کوپلینگ ها ساخته شده اند. از کوپلینگ ها به منظور انتقال نیرو از یک شافت به شافت دیگر استفاده می شود. به کارگیری کوپلینگ ها بسیار کاربردی است و در صنایع مختلف از کوپلینگ ها استفاده می شود. تنوع کوپلینگ ها موجب شده بتوان برای تجهیزات متنوع از کوپلینگ مناسب بهره برد. برای استفاده از کوپلینگ مناسب ، نیاز است اطلاعات لازم را درباره ی کوپلینگ ها داشته باشید و با کاربرد هر یک آشنا شوید. در این مقاله می خواهیم به کوپلینگ لاستیکی بپردازیم و با کاربرد آن آشنا شویم. کوپلینگ لاستیکی یکی از انواع رایج ترین کوپلینگ ها است که در صنایع مختلف از آن می توان استفاده کرد و این کوپلینگ از انواع کوپلینگ های انعطاف پذیر است که با ویژگی های خاص و منحصر به فردی که دارد ، عملکرد ویژه ای را برای تجهیزات ایجاد می کند. در ادامه می خواهیم به معرفی کوپلینگ لاستیک و کاربرد و ویژگی های آن اشاره کنیم.

شرکت کیهان افزار زاگرس از مراکز قدیمی و معتبر عرضه کننده ی کوپلینگ در کشورمان است که پخش انواع کولینگ را با مناسب ترین قیمت و بهترین عملکرد ارائه می نماید. فروش کوپلینگ ROTEX و انواع کوپلینگ ها توسط شرکت کیهان افزار زاگرس انجام می گیرد و افراد برای خرید کوپلینگ مورد نظر می توانند ، خریدی مطمئن را از این مجموعه انجام دهند.

خرید کوپلینگ لاستیکی

کوپلینگ لاستیکی چیست؟

کوپلینگ لاستیکی یکی از انواع کوپلینگ ها است که با توجه به نامش از لاستیک ساخته شده است. از کوپلینگ لاستیکی برای صنایع مختلف استفاده می شود. کوپلینگ لاستیکی دارای نرمی و موثر در لرزش ها می باشد. استفاده از کوپلینگ لاستیکی موجب جلوگیری از لرزش و ارتعاشات و ضربات می شود. کوپلینگ لاستیکی دارای انعطاف بسیار بالایی است و در زمان هایی که نیاز است نیروی تاثیرش کم شود و یا انتقال داده نشود می توان از این نوع کوپلینگ ها استفاده کرد. زمانی که موتور به صورت یکدفعه دچار توقف شود ، از کوپلینگ لاستیکی استفاده می شود تا با مهار ضربات از آسیب به قطعات جلوگیری نماید. به طور کلی کوپلینگ ها در دسته بندی کوپلینگ های سخت یا صلب و کوپلینگ های انعطاف پذیر می باشند و کوپلینگ لاستیکی در دسته بندی کوپلینگ های انعطاف پذیر قرار دارد.

کوپلینگ ROTEX چیست؟

کوپلینگ ROTEX از انواع کوپلینگ های محوری انعطاف پذیر پیچشی می باشد. کوپلینگ ROTEX داری ویژگی های خاصی می باشد و با وجود هاب با پنجه های مقعر و همچنین اسپایدر می تواند انتقال قدرت مکانیکی را به خوبی انجام دهد. کوپلینگ ROTEX از انواع کوپلینگ های لقی صفر است و مناسب برای بسیاری از تجهیزات مثل سرو موتور ها می باشد. رابط میانی در کوپلینگ ROTEX را اسپایدر و عنکبوت نیز می نامند و این بخش از کوپلینگ ROTEX به دلیل انعطاف بالا موجب شده تحمل بالایی در تحمل ناهمراستایی ها ایجاد گردد. ناهمراستایی هایی که میان دو شفت وجود دارد در انواع موازی، محوری و زاویه ای است که کوپلینگ ROTEX موجب رفع آن می شود. همچنین کوپلینگ ROTEX در زمان انتقال قدرت ، لرزش ها نیز برطرف می سازد.

ویژگی کوپلینگ لاستیکی

کوپلینگ ها از قطعاتی هستند که شاید کمتر مورد توجه قرار گیرند اما تاثیرات بسیار زیادی در کارکرد تجهیزات دارند. در واقع بدون استفاده از کوپلینگ ها ، استفاده از تجهیزاتی غیر ممکن خواهد بود و به تجهیزات نیز آسیب وارد می شود. برای این که بتوان گشتاور و انتقال نیرو را میان دو تجهیز و از یک شفت به شفت دیگر انتقال داد ، استفاده از کوپلینگ ROTEX  نیاز است. کوپلینگ ها با توجه به اتصالات تجهیزات ، در انواع مختلف طراحی و ساخته شده اند تا بهترین عملکرد را در زمان استفاده داشته باشند. برخی از انواع کوپلینگ ها به سادگی قابلیت نصب و باز شدن دارند و می توان در زمان های مورد نیاز از آن استفاده کرد. کوپلینگ لاستیکی یا لاستیک کوپلینگ ها ، به منظور انتقال گشتاور میان دو شفت به کار می روند. کاربرد کوپلینگ لاستیکی در زمانی است که شفت ها منطبق بر هم نباشند. بنابراین در صورت عدم اطباق شفت ها از کوپلینگ لاستیکی استفاده می شود.

خرید کوپلینگ لاستیکی

کاربرد کوپلینگ لاستیکی

کوپلینگ لاستیکی در صنایعی از قبیل خودروسازی ، تولید تایر ، پزشکی ، پتروشیمی ، صنایع غذایی و... مورد استفاده قرار می گیرد. در سیستم های صنعتی از کوپلینگ لاستیکی استفاده ی زیادی می شود. همچنین در پمپ ها و تجهیزات کشاورزی استفاده ی زیادی از کوپلینگ لاستیکی را مشاهده می کنیم. یکی از مصارف کوپلینگ ROTEX ، برای توربین های گاز و سانتریفیوژ ها است. همچنین در کمپرسور ها و موتور های برقی  استفاده از کوپلینگ لاستیکی رایج است. یکی از مهم ترین کاربرد های ، زمانی است که دو شافت دارای لرزش را به یکدیگر متصل می کند و موجب می شود که این لرزش به حداقل خود برسد. این کار موجب صرفه جویی در هزینه ها و کاهش استهلاک قطعات می شود. کوپله کردن به وسلیه ی کوپلینگ لاستیکی به واسطه ی استفاده از آن میان دو شافت و انتقال گشتاور میان آن ها ایجاد می گردد. کاربرد کوپلینگ ROTEX برای جبران ناهمراستایی بسیار مهم است و در زمانی که میزان ناهمراستایی تا حدودی وجود داشته باشد، از طریق استفاده از کوپلینگ لاستیکی می توان آن را رفع کرد. از دیگر کاربرد های کوپلینگ لاستیکی می توان به کاهش انتقال بار های شوک از یک شافت به شافت دیگر اشاره کرد. کوپلینگ لاستیکی با جذب ضربات و ارتعاشات و بار های شوک، موجب عدم انتقال آن یک شافت به شافت دیگر می شود.

خرید کوپلینگ لاستیکی

کوپلینگ لاستیکی توسط مجموعه های زیادی ارائه می شود اما برای خرید کوپلینگ لاستیکی دقت داشته باشید که حتما نوع مرغوب کوپلینگ را تهیه کنید. برای خرید انواع کوپلینگ های مورد نظرتان می توانید از طریق سایت شرکت کیهان افزار زاگرس اقدام نمود و بهترین انواع کوپلینگ ها را تهیه کنید. فروش کوپلینگ لاستیکی توسط این مجموعه شامل تنوع است و افراد به راحتی می توانند نسبت به خرید کوپلینگ لاستیکی مورد نظر اقدام نمایند. برای انتخاب کوپلینگ مناسب با تجهیزات خود می توانید از کارشناسان فروش ما در این مرکز معتبر کمک بگیرید. این مجموعه همواره سعی داشته مناسب ترین قیمت را برای عرضه ی محصولاتش در نظر گیرد و در این راه همیشه موفق بوده است و با پخش مستقیم انواع کوپلینگ ها مانند کوپلینگ ROTEX ، ارزان ترین قیمت را ارائه نموده است.

خرید کوپلینگ لاستیکی

فروش کوپلینگ ROTEX

فروش کوپلینگ ROTEX در تنوع بالایی انجام می گیرد و افراد پیش از خرید کوپلینگ لاستیکی باید نسبت به انواع کوپلینگ ها اطلاعات لازم را به دست آورند و بر اساس نوع استفاده ای که دارد ، خرید کوپلینگ لاستیکی را انجام دهند. کوپلینگ لاستیکی در بازار با قیمت های مخلتف عرضه می شود و خریداران این کوپلینگ ، بر حسب نیاز نوع مناسبی از آن را تهیه می کنند ما در شرکت کیهان افزار زاگرس انواع کوپلینگ لاستیکی را در نظر گرفته ایم تا بتوانید نوع ناسبی از کوپلینگ ها را تهیه کنید. فروش کوپلینگ ROTEX از طریق این مجموعه بدون نیاز به مراجعه ی حضوری انجام می گیرد و شما به راحتی می توانید خرید کوپلینگ لاستیکی را انجام دهید.  

https://keyhan-tajhiz.com/

دکوراسیون1پوستر دیواریکاغذ دیوارینایلون شیرینگنایلون حبابدارکمپرسورماشین آلات راهسازیلوازم یدکی بسترنلاستیکفروش اقساطی خودروپوکه معدنیویدئو پروژکتورباسکول صنعتیترازو دیجیتال